Освіта – не можливість, а право кожного з нас

Кожна дитина має право відвідувати школу, взаємодіяти з однолітками, бути інтегрованою в суспільне життя. Щоб робити навчання доступним, Міністерство освіти і науки України у межах Нацстратегії безбар’єрності реалізує проєкт «Шкільна освіта для усіх». Він передбачає запровадження освітньої моделі, що забезпечує підтримку в навчанні всіх дітей, які цього потребують. Це і діти з інвалідністю, діти, які тимчасово перебувають на лікуванні, діти з порушеннями розвитку, діти, які мають труднощі у навчанні.

Уже запрацювали нові підходи до визначення особливих освітніх потреб, що сприятиме ширшому доступу до інклюзивного навчання. В інклюзивно-ресурсних центрах впроваджено європейські стандарти безбар’єрності. Вперше за 5️ років існування ІРЦ в Україні звертатися до них можуть батьки дітей від народження і молодь від 18 років, якщо у них виникають особливі освітні потреби (до цього ІРЦ опікувалися лише дітьми з 2 до 18 років).

Створено «Школу Супергероїв» – державну установу, яка на інноваційних засадах навчатиме дітей, що довгий час перебувають у лікарнях. Це дозволить малечі не відставати у навчанні, бути активною, тримати зв’язок з однолітками.

У МОН триває робота над проєктом Нацстратегії розвитку інклюзивної освіти на 2021–2031 роки. Наразі робоча група працює над переліком проблем в інклюзивній освіті, в тому числі:

  • визначаються стратегічні кроки в державній політиці, які необхідно здійснити усім органам влади до 2031 року;
  • зміни, які необхідно забезпечити в суспільстві та його світогляді;
  • шляхи розвитку інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти, аби воно стало максимально зручним та комфортним для кожного.

Прийняття Стратегії та подальша розробка й ухвалення Плану заходів до неї дозволить окреслити чіткі кроки держави щодо забезпечення якісною освітою кожного здобувача.

#bezbariernist #безбарєрність #barrierfree #BarrierFree_Ukraine